סקירת מוצרי ספיגה

סקירת מוצרי ספיגהעד שנת 1978, מוצרי ספיגה חד פעמיים לבריחת שתן, פשוט לא היו קיימים, והנושא נחשב לטאבו. בשנת 1984, החלו ידוענים לפרסם בתקשורת הכרה חיובית במוצרי ספיגה, ואנשים שהתחילו להשתמש במוצרים אלו הודו כי הם "חוזרים לחיים".

כבר במשך 33 שנים, מאז שיצאו המוצרים הראשונים לשוק, זכה תחום מוצרי הספיגה, על מגוון מוצריו, להתקדמות משמעותית. כל המוצרים מורכבים מחומרים סופגים מעולים המשפרים את יכולת הספיגה.

למרבה הצער, היצרנים המובילים מאתגרים את הצרכנים בבואם לבחור את המוצר המתאים להם, היות ולא קיימים תקנים למותגים וסגנונות, והמוצרים משתנים בתדירות גבוהה. לא קיימים נהלים לרמות ספיגה, והמינוח המשמש לתיאור המוצרים אינו מובן בקלות, במיוחד כשמנסים להשוות מותגים. מאמר זה מהווה מדריך הממיין את המוצרים השונים.

מוצרי הספיגה

תחתונים סופגים

מוצר זה ידוע אף כחיתולים למבוגרים, המגיעים בצורת חיתולים פשוטים או בצורת תחתונים עם רצועות כפתורים, גדלים שונים.

המעטפת החיצונית עשויה פלסטיק, והרכיבים הפנימיים עשויים מבד נושם המשתיק את רשרוש הפלסטיק ומאפשר לעור להתאוורר ולנשום טוב יותר.

התחתונים נשחקים מידי יום, וחלקם מכילים רפידות. הם מגיעים בחבילות ואריזות שונות, ומיועדים במיוחד לגברים החווים בריחת שתן לאחר ניתוח ערמונית.

כריות לנשים

מוצרים אלו מיועדים לנשים הסובלות מבריחת שתן, והם מעניקים ביטחון ושלווה בשימוש בהם. הכריות סופגות רמות שונות של בריחה ומספקות הגנה פי שלוש מחיתולים רגילים למבוגרים.

רפידות

אלו הם פדים דקים ביותר המיועדים למקרי 'הרטבה פתאומית'. הן קטנות ופחות יקרות בהשוואה לתחתונים, אינן מורגשות בעת הלבישה ואינן בולטות מבעד לבגדים. ניתן להשתמש בהן לטווח הארוך, עד שהבעיה מחמירה ואז יש צורך בחיתולים.

תחתוני משיכה

עובדים כמו תחתונים רגילים, אך מספקים הגנה למקרים קשים יותר של בריחת שתן.

תחתונים מתכוננים

עובדים גם הם כמו התחתונים הרגילים, אך מכילים גם רפידות לספיגת דליפה, לשם הגנה נוספת. ניתן להחליף את הרפידות מבלי צורך להחליף מידי יום את התחתונים עצמם.

תחתוני הגנה עם רצועות

מיועדים לגברים, ומכילים רצועות אלסטיות מכופתרות, המותאמות על ההלבשה התחתונה, או לשם הגנה עליה. הם פתוחים בצדדים כדי לסייע לעור לנשום, ומשמשים לכל סוגי בריחת השתן.

מוצר לגברים – אספן טפטוף

קיים אף מהדק פין הנראה מפחיד מעט. זהו מוצר לגברים הנקרא אספן טפטוף. הפין מוכנס לתוך שרוול שסופג כמויות קטנות של שתן.

חיתולים למבוגרים

מטרת החיתולים למבוגרים הוא מוצר סיוע המספק הגנה מקסימאלית מפני בריחת שתן או בעיות במעיים.

רפידות פלסטיק

זהות לרפידות הרגילות, אך מכילות גיבוי פלסטיק המגן בעת שכיבה על מזרן וישיבה על כיסא. הן זמינות במגוון גדלים, וחלקן מציעות ספיגה כבדה ביותר המאפשרת לאדם לשכב במיטה מבלי ללבוש בגד סופג נוסף.

מוצרים לשימוש חוזר מבד

דומים לחיתולי בד, וניתנים לכיבוס. הם טובים יותר למקרים קלים של בריחת שתן, אך אינם שומרים על עור יבש כפי שעושים המוצרים הסופגים החד פעמיים. חלק מחיתולי הבד מגיעים עם רפידות חד פעמיות הנלבשות על תחתונים רחיצים. מוצרים אלו תוכננו במיוחד כאביזר עזר לגברים ונשים.

גרב גוף

זהו מוצר דמוי מחוך, המשרת שתי מטרות: הוא מאפשר תנועה ואינו בולט מבעד לבגדים, ומפחית את הרעש "המקשקש" של מוצרי פלסטיק. מוצר זה שימושי לאנשים עם אלצהיימר ודמנציה, המתקשים בהסרת הבגדים לצורך שימוש בשירותים.

מגבונים ומטליות

מיועדים לניגוב, שיפור מצב העור ותחושת ניקיון כללית.

מוצרים לשליטה על הריח

מגיעים במגוון מוצרים המטפלים בבריחת שתן כרונית ומנטרלים ריחות רעים.

מוצרי טיפוח עור

שגרת הטיפול בבריחת שתן כוללת מוצרי ניקוי עור המחטאים, מספקים לחות ונוחות ומגנים על העור מפני נזקי השתן והצואה.

שקיות

כשאדם עם בריחת שתן נמצא בבית או בחוץ, הוא זקוק להגנת חשאיות ושליטה על ריח מוצרי בריחת השתן. בעוד שניתן להשליכם לפח, השקיות מיועדות לאחסון המוצרים תוך מניעת התפשטות הריחות.

עתיד מוצרי הספיגה

המוצרים הזמינים כיום לבריחת שתן בקרב גברים לאחר ניתוח ערמונית ומצבים רפואיים אחרים, סופגים פחות ונוחים פחות ולכן אינם עובדים טוב כמו המוצרים האחרים. יצרנים מקווים לראות שינויים משמעותיים בתחום זה ופועלים לפיתוח ובדיקה מחודשת של עיצוב המוצרים, על מנת לענות טוב יותר על צרכי הגברים.

קיים ביקוש גובר והולך היום למוצרי ספיגה שנראים כמו תחתונים רגילים, ומתפקדים באופן אידיאלי לבריחת שתן. בהתאם, ניתן למצוא תחתונים מגנים רגילים, בצבעים ודפוסים הנראים כמו תחתונים רגילים של נשים וגברים.

הצרכנים מבקשים גם שהמוצרים יהיו קרובים יותר לגוף ויותאמו כך שלא יבלטו מבעד לבגדים. יצרני מוצרי הספיגה משתמשים בחומרי בד דקים המכילים סוג חדש של עזרי ספיגה, כך שהמוצרים החדשים יהיו דקים יותר, גמישים יותר, ופחות רועשים.

ראו גם:

סקירת מוצרים כללית לבני גיל הזהב

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715428

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר