בריחת שתן: למה זה קורה? ואיך מתמודדים עם זה?

בריחת שתן היא תופעה רפואית מוכרת אצל נשים מעל גיל 40 ואצל אחוזים גבוהים מאוכלוסיית הקשישים בישראל. חוסר שליטהבריחת שתן: למה זה קורה? ואיך מתמודדים עם זה? בשלפוחית השתן היא תופעה לא נעימה העלולה לפגוע באיכות החיים של הסובלים ממנה. למה אנשים סובלים מבריחת שתן ואיך ניתן להתמודד עם זה? המשיכו לקרוא…

איבוד שתן בלתי רצוני יכול לגרום לבעיות היגייניות, לבעיות חברתיות ואף למצוקות נפשיות, בייחוד כאשר הבעיה מתבטאת באופן חמור. נראה שגם היום, בעידן של הרשתות החברתיות והשיתוף הקולקטיבי, נשים וגברים רבים עדיין מתביישות ומתביישים לגשת לטיפול. חשוב לדעת שברוב המקרים של בריחת שתן ניתן לטפל בבעיה בקלות. לעולם הרפואה פתרונות רבים וישנם מוצרי ספיגה למבוגרים שיכולים לסייע בטיפול היום-יומי מול הסימפטומים.

הכירו את הסוגים הנפוצים של בריחת שתן

חוסר יכולת לשלוט בבריחת השתן בזמן פעולה מאומצת. לדוגמה: בזמן שיעול, התעטשות או הרמה של חפצים כבדים. לרוב, מקרים כאלה של בריחת שתן נגרמים בשל חולשה של שרירי רצפת האגן, אי שליטה על הסוגרים וגם מחולשה של סוגר השתן.

חוסר יכולת לשלוט בבריחת השתן בשל דחיפות וחוסר יכולת להתאפק. הסובלים מכך מרגישים שהם צריכים להתפנות בתכיפות גבוהה מהרגיל, כולל התעוררות בלילה בשביל להטיל את מימיהם. במקרים אלה, מקורה של בריחת השתן היא בפעילות יתרה של שלפוחית השתן.

חוסר יכולת לשלוט בבריחת השתן כאשר מערכת השתן התחתונה מתפקדת כראוי. בעיה זו בדרך כלל מופיעה בשל בעיות תפקודיות, כמו מגבלות קוגניטיביות או פיזיות.

חוסר יכולת לשלוט בבריחת השתן הנוצר מהתמלאות מוגזמת של שלפוחית השתן. הסיפמטומים הנפוצים הם טיפטוף קבוע של שתן, חוויית קושי בביצוע התרוקנות, זרם חלש וטיפטוף בסיום הפעולה. סוג זה של בריחת שתן קורה בעיקר במקרים בהם הסובלים מכך לא מרגישים שהשלפוחית התמלאה או חוסר יכולת של השלפוחית להתכווץ כראוי.

ממהן הסיבות לבריחת שתן?

כפי שניתן לראות מהסקירה שהבאנו לעיל, ישנן סיבות מגוון לאיבוד שתן לא רצוני. ישנם גם מצבים זמניים, גורמים חיצוניים והרגלים בחיי היום יום שלנו היכולים לגרום לבריחת שתן, לדוגמה: היריון, לקיחת תרופות מסוימות, דלקות בדרכי השתן, צריכה של כל מיני מזונות וסוגי שתייה מסוימים.

בשביל לאבחן את הסיבה המדויקת למקרה הספציפי שלכם יש להתייעץ עם רופא על מנת להגיע לשורש הבעיה ולמצוא את הטיפול המתאים.

כיצד מטפלים בבריחת שתן ביעילות?

בכדי להגיע לפתרון הטוב ביותר, תחילה יש לבצע הערכה לגבי חומרת הבעיה וההשפעה שלה על אורח החיים והתפקוד היום-יומי. יהיה עלינו לפנות לרופא המשפחה שלנו, במקרה של נשים ניתן לפנות גם לגניקולוג, בכדי לאבחן באיזה סוג של בריחת שתן מדובר.

במקרים מסוימים לא יהיה צורך בהתערבות רפואית והסובלים מבריחת שתן יוכלו פשוט להימנע משתייה בשעות הערב המאוחרות, להפסיק שתיית משקאות המכילים קפאין וביצוע תרגילים לחיזוק רצפת האגן.

במקרים אחרים יהיה צורך בטיפול תרופתי, טיפול מקומי או ניתוח. בעשור האחרון ישנה התפתחות מדהימה בתחום של ניתוחים לטיפול בסוגים מסוימים של בריחת שתן, הודות לפיתוח פרוצדורות זעיר פולשניות המאפשרות טיפול יעיל בבעיה, גם אצל קשישים, ודורשות רק הרדמה מקומית ואישפוז קצר.

ראו גם: מוצרים מיוחדים המשפרים את איכות חייהם של בני גיל הזהב

כיצד מתמודדים עם הבעיה?

אחת הדרכים היעילות והפופולריות להתמודדות עם הסימפטומים המביכים של בריחת שתן היא שימוש במוצרי ספיגה וחיתולים למבוגרים. ישנם מוצרים רבים שיכולים לסייע לכם כמו תחתונים חד פעמיים ללילה, רפידות חד פעמיות, תחתונים חד פעמיים דיסקרטיים ועוד.

ישנן תרופות והליכים רבים אשר יכולים לסייע לכן ולכם בבעיה זו. אל תתנו לבושה להכניע אתכם. ביקור אצל הרופא ובירור הבעיה יכול לשפר את איכות החיים שלכם באופן דרמטי.

 

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715428

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר